Контрольная работа по английскому языку 10949
400

Уважаемый студент!

Представленная ниже работа ранее уже была оценена преподавателем нашего клиента на положительную оценку. Вы можете использовать данный материал в качестве основы при написании собственного проекта, что значительно ускорит процесс Вашей подготовки к нему. Можете быть уверены, что эту работу предлагаем только мы, и в открытом доступе в интернете она не имеется!


 GRAMMAR MATERIAL 

Повторение темы «Типы предложений»: 

Что бы образовать различные типы предложений в Английском языке, необходимо поменять порядок слов – в общем вопросе (т.е. вопросе ко всему предложению) необходимо вынести вспомогательный глагол / глагол-связку на первое место.

Для образования отрицательной формы, необходимо поставить отрицательную частицу not на третье место (после подлежащего и вспомогательного глагола / глагола-связки). Изучите на примере: 

  1. Make up an interrogative and negative forms of the sentences:

Model: The route of administration is by mouth. - Is the route of administration by mouth? - The route of administration is not by mouth. 

  1. Special information about the drug is given in thick or colored type or in frames.
  2. A large number of people are troubled with palpitations, minor nervous disturbances of the cardiac rhythm, precordial pains, spasms, etc.
  3. The main purpose of treatment in nervous disturbances is to calm the central nervous system.
  4. You must use insulin after the expiry date.
  5. The drug is recommended to be used during pregnancy or with cytostatics. 
  1. Correct mistakes, if there are any:
  2. Toxicology is the study of harmful substances and their effects on living organisms?
  3. Idiosyncrasy is not a rare type of toxic effect produced in a very sensitive individual but not seen in most patients.
  4. Was Fleming was the first to discover penicillin?
  5. One could not define a poison as any agent that is capable of destroying life or seriously injuring its functions.
  6. The origins of toxic not substances are not varied. 
  1. Work with the vocabulary on the topic «My future profession»:

 VOCABULARY LIST

 Source - источник

leaf - лист

stem - стебель

root - корень

rhizome - корневище

mold - плесень

digitalis (fox-glove) - наперстянка

to confuse - перепутать

to obtain - получать, добывать

infusion - настой

tincture - настойка

decoction - отвар

vapour - пар

jar - баночка

label - этикетка

to indicate - указывать, обозначать

direction - указание к применению

administration - назначение по применению

poisonous - ядовитый

untoward - неблагоприятный, побочный

the dose to be taken - доза, которую надо принять 

  1. Read and translate the text:

 Sources, forms, keeping and storage of drugs 

Drugs are chemical substances used in medicine in the treatment of diseases. These chemical substances can come from many different sources. They can be obtained from various parts of plants, such as leaves, flowers, fruit, stems, roots and rhizomes. Examples of such medicines are: digitalis from a plant called foxglove, antibiotics (penicillin and streptomycin) from a plant called mold.

Some drugs may be of animal origin. They are produced from the blood, serum, bile and

other tissues and organs of animals.

Some drugs are synthesized in the laboratory (methatrexate and prednisone); vitamins are

obtained from food substances. Mineral waters, salts and other natural substances are also used

as drugs.

Drugs are produced in hard, soft, liquid and other forms. Hard forms of drugs are: tablets,

pills and powders. Soft forms are oils, ointments, creams and so on. Liquid forms of drugs are:

solutions, mixtures, infusions, decoctions, tinctures etc. Gases, vapours and aerosols are also

used in medicine.

Drugs are kept in bottles, boxes, parcels, tubes, ampoules and jars. Every small bottle or a

box has a label with the name of medicine stuck on it. There are labels of three colors. White

ones are stuck to indicate drugs for internal use. Yellow labels indicate drugs for external use and

blue labels show drugs that should be used for injections. The dose to be taken and directions for

the administration are also written on the label. Nurses, doctors and patients themselves must not

confuse different medicines because some of them are poisonous and their overdosage may

cause an untoward reaction and sometimes even death.

Drugs are stored at room temperature, in cool places and refrigerators where they are

protected from sunlight and fire, in dark places and away from children. 

  1. Finish the sentences translate words in brackets into English:
  2. Drugs can come from many different (источников).
  3. Drugs can be obtained from various parts of plants, such as (листья, стебли, корни, корневища).
  4. Liquid forms of drugs are: (настой, настойка, отвар).
  5. Every small bottle or a box has (этикетку) with the name of medicine stuck on it.
  6. White ones are stuck to (указывать) drugs for internal use.
  7. Nurses, doctors and patients themselves must not (путать) different medicines because

some of them are poisonous and their (передозировка) may cause an untoward reaction

and sometimes even death. 

  1. Translate into English:
  2. Лекарства используются в медицине для лечения различных заболеваний.
  3. Лекарства могут быть получены из разных источников.
  4. Некоторые лекарства синтезируются в лаборатории.
  5. Лекарства хранят в коробочках, бутылках, ампулах, баночках.
  6. Доза, которую необходимо принять, написана на этикетке.
  7. Передозировка может вызвать побочную реакцию и даже смерть.
7 стр.

Уважаемый студент, если тема Вашей работы полностью соответствует вышеуказанной, не стоит сомневаться, Вы останетесь довольны выбором.

Но если же данный вариант Вам не совсем подходит, мы поможем Вам с написанием новой работы.

Оценить работу у нас можно бесплатно.

Вы можете обратиться к нам с любыми проблемами в учебе! Кроме того, если Вам интересно разобраться в предмете, мы научим Вас самостоятельно решать задачи, подготавливать рефераты, курсовые, дипломы и т.д.